28 aug. 2012

Ny skön intervju med oss!


De har kallats Piff och Puff, liknats musikaliskt vid genier som Prince och Bach samt har fått en hel generation småflickor att klä sig i rosa. Möt it-girlsen Sanna och Frida i dj-duon Flickpingis, som spelat för en stor publik - flera gånger.
Jag har bestämt träff med tjejerna på Urban Deli, eftersom de bara vill "synas på de trendigaste haken i stan". Jag kliver in genom dörren och ser dem direkt eftersom de sitter utfläkta över fem sittplatser. Tjejerna bär lika kläder, har färgade hårtoppar och skyhöga platåskor. Likheten med Rebecka & Fiona är omisskännlig. Jag kliver fram med hoppfull blick och sträckt hand.
- Jaha, och vem fan e du då, säger Sanna, som beskrivits som den lite mer "fräcka" i duon. 
Jag presenterar mig men ser hur de mimar orden SEXIG BITCH till varandra. Jag noterar de 3 champagneflaskorna och skrattar lätt. Duon är känd för sitt sinne för humor, men detta var knappast särskilt roligt.
Då så tjejer, vad är egentligen ert framgångsrecept? 
- Sex såklart. Tjejerna gäspar demonstrativt. Jag har svårt att hitta en följdfråga men får hjälp av Sanna som fyller i det jag uppenbarligen inte förstår. "Asså, pattar, röv, fatta??" Jag vet fortfarande inte om tjejerna driver med mig, men detta ska snart bli glasklart. 
Okej, så ni tycker utseende och image är viktigare än leveransen, i ert fall - musiken?
- Snygga skor! Skoja. FETT fula.
Frida, som själv beskrivit sig som "geniet i gruppen" pekar på mina kängor från Ecco, samtidigt som hon ogenerat sveper i sig den sista droppen champagne direkt från flaskan. Det är väl ett par typiska journalistskor, försvarar jag mig lite skämtsamt.
- Journalist, HAHAHA! Och vad har du pluggat, Poppius eller? Sannas händer far upp i luften samtidigt som hon pratar, och hon gestikulerar på ett sätt som inte synts sedan Ricki Lake.
Gick JMK i 3 år.. Men skitsamma, vad har ni för spelningar planerade i höst?
- Men några olika?? Mest på ställen som är ren skit, typ som det här. Mer bubbel FÖRIHELVETE piss-service!! Frida skriker högt på kyparen, som står precis bakom. Folk i lokalen vänder sig om, lagom för att se Fridas nagelbitna finger åker upp i luften i en känd obscen gest. Klockan är 11 på förmiddagen. 
- men MER c-h-a-m-p-a-n-g tack. Sanna bokstaverar både högt och fel, men kyparen nickar och försvinner. Själv sitter jag tyst, har svårt ta in hur mycket otrevlighet som kan rymmas i dessa två ungdomar.
- Öhhh just det grabben DU betalar va? Frida lägger huvudet på sned och ler i ett försök att se "söt" ut. Detta misslyckas fatalt.
Absolut, men det skulle vara toppen om ni kunde lugna er med drickat lite? Jag ser förresten att ni har ätit också, enligt er wikipedia är väl ni vegetarianer?
HAHAHAHAHAHA! skriker Frida.
-Assååå egentligen, grimaserar Sanna, vars ansikte skrynklas ihop på ett fruktansvärt sätt. Samtidigt pekar hon på en hög med kycklingben på en assiett.
- Kycklingar e ju egentligen tonåringar, och dom HATAR man!! Fuck them bitches, försvarar Frida.
- Yeahh! Sannas engelska är plågad. 
En kille på Nöjesguiden kallade er up-and-coming. Stämmer det?
- Men lilla gubben va e det för fråga, du är ju uppenbart här och intervjuar oss!? Se detta som ditt livs scoop. Frida slickar på ett kycklingben och nickar uppmuntrande. Sanna erbjuder mig här att få "något exklusivt signerat", och jag förstår att hon inte direkt åsyftar servetten på bordet.
Jaha okej hörrni, vad vill ni egentligen uppnå med Flickpingis?
Men typ tjäna cash å ligga me killar…. säger tjejerna unisont och blinkar mot mig.

Och just här känner jag att vi inte kommer komma vidare. Jag har fått nog, både som professionell journalist och vit man i det mediala Sverige. Så jag packar ihop min bandare, ger tjejerna 1000 kr till notan och vänder mig om för att gå. Just då känner jag en hand på min bak.
- Tack själv gubben…. Skriv nu något jävligt bra hörru!
 Jag går ut genom dörren och känner ilskan rinna av mig och istället övergå i en slags sorg. En sorg över dagens vidriga dj:s i dagens vidriga samhälle.
REDS: Flickpingis spelar på Grand Central, Obaren samt i Linköping och i Uppsala i höst. Undvik dessa ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar